Elektronička obrazovna okruženja

ELEKTRONIČKA OBRAZOVNA OKRUŽENJA


Osnovne informacije:

Status: obavezni predmet (predavanja 10 sati + seminari 8 sati + e-učenje 12 sati)

Semestar: 1. semestar

Nastavnici:

Nositelji:

prof.dr.sc. Mihaela Banek Zorica

prof.dr.sc. Dragutin Kermek

Suradnici:

doc.dr.sc. Matija Novak

Jasmin Klindžić, prof.

Gordana Jugo, prof.

Sadržaj predmeta:

Uvod i osnove e-učenja. Sustavi za upravljanje učenjem/sadržajem. Videokonferencijski sustavi. Oprema za snimanje sadržaja, autorski alati za kreiranje sadržaja i snimanje nastave. Samostalni alati za podršku određenih aktivnosti u e-učenju. Modeli izbora tehnologije. Otvoreni obrazovni izvori. Norme/specifikacije za razmjenu podataka. Nove trendovi i tehnologije.

Ishodi učenja predmeta:

  • analizirati različite modele e-učenja te primijeniti i/ili preporučiti određeni model e-učenja za specifične potrebe
  • prepoznati obilježja konkretnog okruženja, njegove potrebe i razvojne resurse vezano uz e-učenje
  • prepoznati potrebne kompetencije i vještine članova tima za realizaciju kolegija/tečaja
  • analizirati raspoloživa elektronička obrazovna okruženja, tehnologije i uređaje (LMS, videokonferencijska, autorski alati, snimanje nastave, pametna ploča i sl.) te odabrati primjereno okruženja za specifične potrebe
  • analizirati i odabrati samostalne alate za podršku određenih aktivnosti u e-učenju, integrirati ih elektronička obrazovna okruženja
  • primijeniti odabrano elektroničko obrazovno okruženje, pripremiti prikladne upitnike za procjenu učinaka njegove primjene
  • analizirati osobine normi/specifikacija za razmjenu podataka i primijeniti ih kod odabrane opreme
  • prepoznati prednosti nadolazećih tehnologija te primijeniti dostupne u eksperimentalnom okruženju

NASTAVNICI


Mihaela Banek Zorica

prof.dr.sc. Mihaela Banek Zorica

Filozofski fakultet
Sveučilište u Zagrebu

Životopis

Mihaela Banek Zorica je redoviti profesor na Odsjeku za informacijske i komunikacijske znanosti Filozofskog fakulteta u Zagrebu. Doktorirala je u području informacijskih znanosti obranivši rad pod naslovom „Sustavi za upravljanje obrazovnim materijalom u elektroničkom okruženju“ na Sveučilištu u Zagrebu. Tijekom svoje znanstvene karijere kontinuirano se bavi pitanjima e-obrazovanja sudjelujući na nizu međunarodnih i nacionalnih konferencija i skupova u vidu autora znanstvenih radova, recenzenta i člana organizacijskog ili programskog odbora. Surađuje i na nacionalnim i međunarodnim projektima vezanim uz problematiku e-obrazovanja. Sudjelovala je na nacionalnim projektima „Organizacija, upravljanje i razmjena znanja u elektroničkom obrazovnom okruženju“ i „Organizacija informacija i znanja u elektroničkom obrazovnom okruženju“. Na međunarodnoj razini bila je koordinator ERASMUS IP-a pod nazivom „Information and communication technology in supporting the educational process“(2011. godine) dok je od 2021. godine voditeljica Erasmus+ projekta „DIGITOOLS – Innovative Tools for Enhancing E-Learning Solutions in Universities“ (RH sudjeluje kao partner).
Predstojnica je katedre za Medije i komunikologiju na Odsjeku za informacijske i komunikacijske znanosti Filozofskog fakulteta u Zagrebu te predstavnica za e-Učenje Filozofskog fakulteta pri Centru za e-učenje (SRCE). Bila je članica radne skupine za obrazovne sadržaje Digitalnog akademskog arhiva i repozitorija RH (2017.-2019.g). Predaje na preddiplomskom, diplomskom i doktorskom studiju kolegije vezane uz organizaciju znanja, školske knjižnice, medijsku i informacijsku pismenost te e-učenje. Godine 2010. dobitnica je dviju nagrada: „Nagrade za uporabu društvenog softvera u e-kolegiju“ Sveučilišta u Zagrebu, te međunarodne nagrade s područja školskog - „The IASL School Librarianship Award“ (International Association of School Librarianship).

Radovi iz područja e-učenja (do 5 najvažnijih)

  1. Klindžić, Jasmin; Banek Zorica, Mihaela; Lasić- Lazić, Jadranka. Implementing learning analytics in a massive open online course for language learning // 14th international technology, education and development conference (INTED2020) / Chova, LG ; Martinez, AL ; Torres, IC (ur.). Valencia, Spain: iated-int assoc technology education & development, 2020. str. 7211-7217
  2. Klindžić, Jasmin; Lasić-Lazić, Jadranka; Banek Zorica, Mihaela; Abramović, Mirjana. Training the educators - case study from the ministry of interior, Republic Of Croatia // EDULEARN19 proceedings / Chova, LG ; Martinez, AL ; Torres, IC (ur.). Palma, Španjolska, 2019. str. 7273-7277
  3. Špiranec, Sonja; Banek Zorica, Mihaela; Kos, Denis. Information literacy in participatory environments: the turn towards a critical literacy perspective // Journal of documentation, 72 (2016), 2; 247-264
  4. Banek Zorica, Mihaela. E-učenje temeljeno na objektima učenja // Informacijska tehnologija u obrazovanju / Lasić-Lazić, Jadranka (ur.). Zagreb: Zavod za informacijske studije Odsjeka za informacijske i komunikacijske znanosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2014. str. 33-59
  5. Banek Zorica, Mihaela. Edutainment at the higher education as an element for the learning success // EDULEARN14 Proceedings / Gómez Chova, L. López Martínez, A. Candel Torres, I. (ur.). Barcelona: IATED Academy, 2014. str. 4089-4097

Dragutin Kermek

prof.dr.sc. Dragutin Kermek

Sveučilište u Zagrebu
Fakultet organizacije i informatike

Životopis

Dragutin Kermek redoviti je profesor u trajnom zvanju na Fakultetu organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu. Voditelj je specijalističkog poslijediplomskog studija E-učenje u obrazovanju i poslovanju. Na preddiplomskim i diplomskim studijima nositelj je predmeta "Web dizajn i programiranje", "Napredno Web tehnologije i servisi“, „Uzorci dizajna“ te sunositelj na predmetu „Sustavi za elektroničko učenje“. Na poslijediplomskom specijalističkom studiju E-učenje u obrazovanju i poslovanju sunositelj je predmeta "Elektronička obrazovna okruženja". Na poslijediplomskom doktorskom studiju Informacijske znanosti sunositelj je predmeta "Odabrana poglavlja iz instrukcijskog dizajna i mentoriranja u e-obrazovanju". Teorijsko i praktično informatičko obrazovanje nadopunjavao je nizom seminara i studijskih boravaka u inozemstvu (University of Kentucky - School of Business and Economics, SAD, Wired education in the CEENet Workshop on network technology, Hungary, Object-oriented analisys, Slovenia, itd.). Sudjelovao je na više međunarodnih i nacionalnih znanstvenih i stručnih projekata (Erasmus+ EDUCODE - Increasing the Competency of Computer Science Teaching Undergraduates on Coding Education, Erasmus+ DIGILIT -Enhancing Digital Literacy of University Students, Erasmus+ AMED - Advancing higher education in Maldives through E-learning Development.) Područja interesa su mu izgradnja sustava temeljenih na web platformi, razvoj programskih komponenti, e-učenje. Autor je većeg broja znanstvenih, stručnih radova kao i programskih sustava. Bio je arhitekt sustava za upravljanjem učenjem FDL (FOI Distance Learning), koji je razvio zajedno sa studentima Fakulteta organizacije i informatike tijekom 2001. i 2002. godine. FDL bio je upotrebi na više predmeta do 2007. godine. Dobitnik 3 nagrade za najbolji e-kolegij Sveučilišta u Zagrebu u ak. godini 2011./2012. Trenutno je na funkciji prodekana za studijske programe na Fakultetu organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu.

Radovi iz područja e-učenja (do 5 najvažnijih)

  1. Kermek, D., Kaniški, M. (2021) Analysis Of Learning Outcomes In Gamified Blended E-learning Course, INTED2021 (15th annual International Technology, Education and Development Conference), 8281-8290.
  2. Kermek, D. (2019) Gamification in web programming course – are three years enough to see positive effects and justify efforts to implement it, INTED2019 (13th annual International Technology, Education and Development Conference), 8618-8626.
  3. Sobodić, A. Balaban, I., Kermek, D.(2018) Usability Metrics for Gamified E-learning Course: A Multilevel Approach In: International Journal of Emerging Technologies in Learning, 2018, vol.13, no.5, pp. 41-55.
  4. Gamulin, J., Gamulin, O., Kermek, D. (2016) Using Fourier coefficients in time series analysis for student performance prediction in blended learning environments, Expert Systems, 33-2, 176-188.
  5. Zlatović, M., Balaban, I, Kermek, D. (2015). Using online assessments to stimulate learning strategies and achievement of learning goals, Computers & Education, 91, 32-45, ISSN 0360-1315.

Matija Novak

doc.dr.sc. Matija Novak

Sveučilište u Zagrebu
Fakultet organizacije i informatike

Životopis

Matija Novak je docent na Fakultetu organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu. Suradnik je na predmetima vezanim uz web programiranje na prediplomskom i diplomskom studiju. Na poslijediplomskom specijalističkom studiju "E-učenje u obrazovanju i poslovanju" suradnik je na predmetu "Elektronička obrazovna okruženja". Doktorski studij završio je 2020. godine kada stječe titulu "doktor znanosti". Svoja znanja i vještine unaprijeđuje kroz razne radionice, seminare i konferencije iz područja softverskog inženjerstva i e-učenja. Autor je stručnih i znanstvenih članaka iz područja e-učenja, igrifikacije, detekcije plagijata, softverskog inženjerstva i skladišta podatka. Radio je dvije godine u NTH Grupi u Varaždinu kao Voditelj razvoja za produkte i poslovni savjetnik za mobilne aplikacije za švicarsko i njemačko tržište. Nakon toga, radio je jednu godinu u tvrtki MCS d.o.o u Strahonincu kao arhitekt programskih sustava za mobilne i web platforme. Sudjelovao je kao istraživač na ERASMUS+ projektu "Enhancing Digital Literacy of University Students" te projektu Europskog socijalnog fonda "DIP2Future: Razvoj obrazovnih programa, standarda kvalifikacija i standarda zanimanja iz područja IKT-a u skladu s HKO-om".

Radovi iz područja e-učenja (do 5 najvažnijih)

  1. Novak, Matija; Kaniški, Matija; Kermek, Dragutin. Igrifikacija predmeta korištenjem dodatka LevelUp, MoodleMoot 2019
  2. Novak, Matija; Kermek, Dragutin, “E-učenje na Fakultetu organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu: Predstavljanje e-kolegija "Web dizajn i programiranje”, Dan e-učenja 2019, Zagreb, Croatia, 2019.
  3. Kermek, D., Novak, M., Kaniški, M. (2018) Two years of gamification of the course - Lessons learned. 41st International Convention on Information and Communication Technology, Electronics and Microelectronics, MIPRO 2018 – Proceedings, pp. 754-759
  4. Novak, M; Joy, M; Kermek, D. (2019) Source-code Similarity Detection and Detection Tools Used in Academia: A Systematic Review. // ACM Transactions on Computing Education. Volume 19 Issue 3, June 2019, Article No. 27.
  5. Novak, M, Šlibar, B., Kermek, D., Begičević, N. (2020) Evaluation of factor analysis methods: Student feedback case study // INTED2020 Proceedings, Valencia, Spain: IATED, 2020. str. 8208-8216.

Jasmin Klindžić

Jasmin Klindžić, prof.

Filozofski fakultet
Sveučilište u Zagrebu

Životopis

Jasmin Klindžić voditelj je Centra za potporu e-učenju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Kao tehnički voditelj implementirao je sljedeće sustave za e-učenje: sustav učenja na daljinu Omega (Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2004. godine), sustav učenja na daljinu BISER (Filozofski fakultet Sveučilišta u Sarajevu, BiH, 2009. godine), sustav učenja na daljinu DUEL (Sveučilište u Dubrovniku, 2009. godine), sustave učenja na daljinu Delta i e-obrazovanje (Ministarstvo unutarnjih poslova RH, 2014. i 2017. godine). Voditelj implementacije 2 masovna otvorena online tečaja (MOOC) za učenje hrvatskog jezika: "Otvoreni e-tečaj hrvatskog jezika A1" (2017. godine) i "Otvoreni e-tečaj hrvatskog jezika A2" (2018. godine) s više od 7500 polaznika. Tehnički voditelj implementacije videkonferencijskog sustava BigBlueButton na razini Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu (preko 43.000 snimaka online predavanja 2020. i 2021. godine). Voditelj prevoditeljskog tima za sučelje programskog rješenja MOODLE od 2005. godine. Quality assurance (QA) tester za MOODLE od 2012. godine. Jedan od organizatora "MoodleMoot Hrvatska", korisničke konferencije o programskom rješenju MOODLE (koja se održava od 2011. godine). Sudjelovao je kao član i stručnjak za e-učenje u radu većeg broja znanstvenih i međunarodnih projekata, izdvojeno: projekt MZT “Organizacija informacija i znanja u elektroničkom obrazovnom okruženju”, ERASMUS IP „Information and communication technology in supporting the educational process“, Erasmus+ projekt "STEM in Heritage Sciences - HERISTEM", Erasmus+ projekt „DIGITOOLS – Innovative Tools for Enhancing E-Learning Solutions in Universities“, itd. Izvođač predmeta "Elektronička obrazovna okruženja" (od ak. god. 2020/21.) na diplomskom studiju Informacijskih i komunikacijskih znanosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.

Radovi iz područja e-učenja (do 5 najvažnijih)

  1. Klindžić, Jasmin; Banek Zorica, Mihaela; Lasić- Lazić, Jadranka. Implementing learning analytics in a massive open online course for language learning // 14th international technology, education and development conference (INTED2020) / Chova, LG ; Martinez, AL ; Torres, IC (ur.). Valencia, Spain: iated-int assoc technology education & development, 2020. str. 7211-7217
  2. Klindžić, Jasmin; Lasić-Lazić, Jadranka; Banek Zorica, Mihaela; Abramović, Mirjana. Training the educators - case study from the ministry of interior, Republic Of Croatia // EDULEARN19 proceedings / Chova, LG ; Martinez, AL ; Torres, IC (ur.). Palma, Španjolska, 2019. str. 7273-7277
  3. Klindžić, Jasmin; Radobolja, Tona. Priručnik za korištenje sustava učenja na daljinu Omega za nastavnike. Zagreb: FF-press, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015
  4. Klindžić, Jasmin; Lasić-Lazić, Jadranka; Banek Zorica, Mihaela; Perković, Maja. We Can Do It: Mass Training Undergraduates In Learning Management System Usage // EDULEARN19 Proceedings / Chova, LG ; Martinez, AL ; Torres, IC (ur.). Palma, Španjolska, 2019. str. 4375-4381
  5. Klindžić, Jasmin; Banek Zorica, Mihaela; Lazić, Nikolaj. Sustav učenja na daljinu Omega: prvo desetljeće // Informacijska tehnologija u obrazovanju / Lasić-Lazić, Jadranka (ur.). Zagreb: Zavod za informacijske studije Odsjeka za informacijske i komunikacijske znanosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2014. str. 59-77

Gordana Jugo

Gordana Jugo, prof.

CARNET

Životopis

Gordana Jugo voditeljica je Službe za obrazovne tehnologije u CARNET-u gdje radi od 2002. godine prvenstveno u području stručnog usavršavanja i podrške obrazovateljima na svim obrazovnim razinama u primjeni digitalnih tehnologija. Ima diplomu Master of Educational Technology s kanadskog sveučilišta University of British Columbia. Promovira i implementira pozitivne trendove u e-učenju kao što su otvoreni obrazovni sadržaji i sustavi otvorenog koda. U siječnju 2014. pokrenula je masovni otvoreni online tečaj za stručno usavršavanje obrazovatelja – Moodle MOOC, kao jedan od prvih tečajeva takve vrste u Hrvatskoj. Sudjeluje u projektu e-Škole na razvoju sustava za digitalnu zrelost škola, razvoju digitalnih kompetencija ravnatelja i podršci obrazovateljima u njihovom obrazovnom radu i stručnom usavršavanju. Inicirala je ideju i vodila projekt AMORES, prvi europski projekt koji je koordinirao CARNET. Sudjelovala je i u drugim europskim obrazovnim projektima kao što su CRISS (Cloud-based digital learning infrastructure for the Certification of digital competences in primary and secondary schools) i ODS (Open Discovery Space). Bila je polaznik prve generacije CARNET-ove E-learning akademije na kojoj je niz godina radila kao mentor. Iako ne može zamisliti život bez digitalne tehnologije, smatra da ona treba biti u službi čovjeka. Cjeloživotna je učenica koja podržava inovativne pristupe učenju i poučavanju usmjerenom na učenika.

Radovi iz područja e-učenja (do 5 najvažnijih)

  1. Jugo, G., Balaban, I., Pezelj, M., & Begicevic Redjep, N. (2017). Development of a model to assess the digitally mature schools in Croatia. In A. Tatnall & M. Webb (Eds.), Tomorrow’s learning: Involving everyone. Learning with and about technologies and computing (pp. 169–178). Springer.
  2. Dejanovic, L., Jugo, G. (2019). Managing integration of digital technologies in schools - principal role and competences. In ICERI2019 Proceedings, pp. 10322-10330..
  3. Walton, G., Childs, M. & Jugo, G. (2019). The creation of digital artefacts as a mechanism to engage students in studying literature. Br J Educ Technol, 50: 1060-1086.
  4. Jugo, G., Matotek, I., Carev, M. & Domović, D. (2012). Uporaba Moodle-a 2.0 u vrednovanju znanja. Medijska istraživanja, 18 (1), 153-163.
  5. Jugo G., & Janeš, M. (2008). Implementing online courses in primary and secondary schools in Croatia – The pilot project. In Nunes, M.B., & McPherson, M. (Eds.): IADIS International Conference e-Learning 2008.
Zadnji puta izmijenjeno: Sunday, 27. March 2022., 10:28