Psihološki i socijalni kontekst e-učenja

Psihološki i socijalni kontekst e-učenja


Osnovne informacije:

Status: obavezni predmet (predavanja 10 sati + seminari 8 sati + e-učenje 12 sati)

Semestar: 1. semestar

Nastavnici:

Nositelji:

prof.dr.sc. Andreja Brajša-Žganec

doc.dr.sc. Goran Hajdin

Suradnici:

Luka Zlatić, mag. psych.

Sadržaj predmeta:

Predmet Psihološki i socijalni kontekst e-učenja usmjeren je na povezivanje temeljnih znanja i vještina iz područja učenja i poučavanja, uključujući i organizacije procesa u kojima se realiziraju, s dimenzijom e-učenja. Kroz predmet studenti će utvrditi teorije o učenju, didaktičke sustave, nastavne metode, tehnike, strategije i alate u kontekstu učenja. Upoznat će se s promjenom paradigme učenja i poučavanja te navedene sadržaje povezati s aktivnostima koje su primjerene kontekstu e-učenja. U sklopu predmeta upoznat će obilježja konkretnog okruženja za učenje, njegovih potreba i razvojnih resursa. Naglasak je stavljen ja razumijevanje psihološkog, socijalnog i pedagoškog konteksta učenja koji su preduvjet kvalitetne integracije u kontekst e-učenja.

Ishodi učenja predmeta:

  • povezivati obilježja procesa učenja, individualna obilježja polaznika i mogućnosti novih tehnologija
  • odabirati primjerene alate za poučavanje i učenje
  • voditi i usmjeravati aktivnosti i interakcije polaznika uključenih u e-učenje
  • prepoznati obilježja konkretnog okruženja, njegove potrebe i razvojne resurse vezano uz e-učenje

NASTAVNICI


Andreja Brajša Žganec

prof.dr.sc. Andreja Brajša-Žganec

Fakultetu hrvatskih studija
Sveučilište u Zagrebu

Životopis

Andreja Brajša-Žganec rođena je 1967. godine u Varaždinu. Diplomirala je studij psihologije na Filozofskom fakultetu u Zagrebu 1991. godine. Na istom je fakultetu magistrirala 1997. godine, a 2002. godine doktorirala. Na Institutu društvenih znanosti Ivo Pilar zaposlena je od 1992. godine, gdje i danas radi kao znanstvena savjetnica u trajnom zvanju te je voditeljica područnog centra Instituta u Varaždinu. 2005. godine izabrana je u naslovno znanstveno-nastavno zvanje docenta na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, 2009. u naslovno znanstveno-nastavno zvanje izvanrednog profesora na Hrvatskim studijima Sveučilišta u Zagrebu, 2013. u naslovno znanstveno-nastavno zvanje redovnog profesora na Hrvatskim studijima Sveučilišta u Zagrebu, a 2019. je izabrana u naslovnog redovitog profesora u trajnom zvanju na Hrvatskim studijima Sveučilišta u Zagrebu. Trenutno je nositeljica kolegija iz razvojne psihologije i psihologije obrazovanja na Fakultetu hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu, Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, Fakultetu organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatskom katoličkom sveučilištu te Sveučilištu Sjever. Boravila je na kraćim studijskim boravcima u Austriji i Njemačkoj, završila edukaciju iz sistemske obiteljske terapije (Austrija) te stekla diplomu sistemskog obiteljskog terapeuta Europskog psihoterapijskog udruženja. Posjeduje preko 20 godina iskustva u znanstvenim istraživanjima socioemocionalnog razvoja djece i adolescenata, roditeljstva, obitelji i konteksta razvoja te kvalitete življenja. Autorica ili koautorica je 4 knjige i preko 50 znanstvenih i stručnih radova i poglavlja u knjizi te aktivni sudionik na preko 60 međunarodnih i domaćih znanstvenih i stručnih konferencija. Do sada je sudjelovala u radu na preko tridesetak međunarodnih i domaćih znanstvenih projekata (trenutno FP7, Eurofond, COST). Glavna je urednica znanstvenog časopisa “Društvena istraživanja” te članica Savjeta časopisa „Suvremena psihologija“. 2004. godine je nagrađena godišnjom državnom nagradom za znanost Hrvatskog sabora, 2012. dobitnica je nagrade „Snježana Biga-Friganović“ Hrvatske psihološke komore za poseban doprinos organizaciji, radu i razvoju Hrvatske psihološke komore, unaprijeđenu statusa psihologa u društvu te razvoju i afirmaciji psihološke djelatnosti. 2013. godine dobitnica je društvenog priznanja Hrvatskog psihološkog društva “Marulić: Fiat Psychologia” za osobiti doprinos razvitku primijenjene psihologije. Također, 2017. godine dobiva Zahvalnicu Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Članica je dvije domaće i nekoliko međunarodnih strukovnih udruženja. Od 2007. godine predstavnica je Hrvatske u stalnom odboru za etiku European Federation of Psychologists’ Associations (EFPA-e).

Radovi iz područja e-učenja (do 5 najvažnijih)

  1. Brajša-Žganec, A., Lopižić, J. i Penezić, Z. (Ur.) (2014). Psihološki aspekti suvremene obitelji, braka i partnerstva. Zagreb: Naklada slap i Hrvatsko psihološko društvo.
  2. Brajša-Žganec, A. (2003). Dijete i obitelj: emocionalni i socijalni razvoj. Jastrebarsko: Naklada Slap.
  3. Brajša-Žganec, A., Brkljačić, T., Franc, R., Merkaš, M., Radačić, I., Sučić, I. i Šikić Mićanović, L. (2015). Analiza stanja prava djece u Hrvatskoj 2014. Zagreb: Ured UNICEF-a za Hrvatsku.
  4. Brajša-Žganec, A., Franc, R., Kaliterna Lipovčan, Lj., Dević, I., Tadić Vujčić, M. i Babarović, T. (2019). Sudjelovanje djece i mladih u istraživanju dobrobiti: kvalitativna analiza. Radovi Zavoda za znanstveni rad Varaždin, 30, 351-376. 
  5. Brajša-Žganec, A., Ivanušević Grgas, S. i Petak, A. (2017). Happiness-Increasing Strategies and Personality Traits as Predictors of Happiness in Croatian Youth. Social Inquiry into Well-Being, 3(1), 15-23.

Goran Hajdin

doc.dr.sc. Goran Hajdin

Fakultet organizacije i informatike
Sveučilište u Zagrebu

Životopis

Goran Hajdin bavi se znanstveno istraživačkim i stručnim radom vezanim uz teme metodike nastave informatike te primjene IKT-a u odgojno-obrazovnom procesu. Zaposlen je kao docent na Fakultetu organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu. Nositelj je predmeta vezanih uz područje odgoja, obrazovanja i informatike u obrazovanju na diplomskom usmjerenju namijenjenom budućim nastavnicima. Voditelj je pedagoško-psihološko-didaktičko-metodičkog obrazovanja nastavnika. Bio je Pročelnik Katedre za strane jezike i općeobrazovne discipline u dva mandata. Aktivno surađuje s Ministarstvom znanosti i obrazovanja, Agencijom za odgoj i obrazovanje te Agencijom za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih. Kao voditelj i suradnik sudjelovao je u radu više od 25 međunarodnih i nacionalnih projekata: e-Škole Cjelovita informatizacija procesa poslovanja škola i nastavnih procesa u svrhu stvaranja digitalno zrelih škola za 21. stoljeće, Relevant assessment and pedagogies for inclusive digital education (RAPIDE), Accelerating the transition towards Edu 4.0 in HEIs (Teach4Edu4), AMED - Advancing higher education in Maldives through E-learning Development, Demonstration of a scalable and cost-effective cloud-based digital learning infrastructure through the Certification of digital competences in primary and secondary schools (CRISS). Vodio je i sudjelovao u preko 50 stručnih radionica. Posjeduje EUCIP Core certifikat.

Radovi iz područja e-učenja (do 5 najvažnijih)

  1. Ređep, T., & Hajdin, G. (2021). Use of Augmented Reality with Game Elements in Education–Literature Review. Journal of Information and Organizational Sciences, 45(2), 473-494.
  2. Čižmešija, A., Hajdin, G., & Oreški, D. (8-9 March, 2021 2021). Using Chatbot for Course Evaluation in Higher Education. INTED2021 Proceedings, 1494–1501. doi:10.21125/inted.2021.0343
  3. Oreški, D., Hajdin, G., & Vukovac, D. P. (2021, May). Identifying Clusters of Primary and Secondary School Teachers According to Their Educational Digital Content Perceptions. In 2021 IEEE Technology & Engineering Management Conference-Europe (TEMSCON-EUR) (pp. 1-6). IEEE.
  4. Ređep, T., Žignić, L., & Hajdin, G. (2021). The Impact of Peer Assessment on the Results of Primary School Students' Self-Assessment in the e-learning System Loomen. In Central European Conference on Information and Intelligent Systems (pp. 115-121). Faculty of Organization and Informatics Varazdin.
  5. Plantak Vukovac, D., Hajdin, G., & Nuli, M. (11-13 November, 2019 2019). Characteristics of Interactive Multimedia Textbooks: Case Studies of Croatian Textbooks. ICERI2019 Proceedings, 8486–8497. doi:10.21125/iceri.2019.2022

Luka Zlatić

Luka Zlatić, mag. psych.

IBM iX | ecx.io

Životopis

Luka Zlatić je rođen 1993. godine u Varaždin, gdje je završio osnovnu školu i gimnaziju. Na Filozofskom fakultetu u Rijeci 2015. godine završava preddiplomski studij psihologije, a 2017. godine s izvrsnim ocjenama brani diplomski rad te stječe akademski naziv magistar psihologije. Na Filozofskom fakultetu u Osijeku 2019. godine stječe pedagoško-psihološke kompetencije za nastavni rad, a iste godine uspješno polaže i stručni ispit pri Hrvatskoj psihološkoj komori. Prvo radno iskustvo stječe u Medicinskoj školi Varaždin, gdje od travnja 2018. do srpnja 2019. godine radi kao stručni suradnik i predmetni nastavnik. Od akademske godine 2019./2020. sudjeluje u izvođenju vježbovne nastave na psihologijskim kolegijima na Sveučilištu Sjever. Od studenog 2020. godine počinje raditi kao asistent na Fakultetu organizacije i informatike (FOI). Uključuje se u znanstveno-istraživački rad na projektima “e-Škole: Razvoj sustava digitalno zrelih škola“ te “HELA: Podizanje zrelosti visokih učilišta za implementaciju analitika učenja“. Trenutno je zaposlen kao organizacijski psiholog u digitalnoj agenciji IBM iX | ecx.io, a radi i kao vanjski suradnik na FOI gdje izvodi seminarsku nastavu na kolegijima iz područja edukacijske psihologije. Sudjeluje u organizaciji skupova, izlaže na konferencijama te provodi istraživanja iz šireg područja organizacijske psihologije. Član je nekoliko strukovnih organizacija.

Radovi iz područja e-učenja (do 5 najvažnijih)

  1. Gačal, H. i Zlatić, L. (2020). Zadovoljstvo studenata online nastavom, mentalno zdravlje studenata tijekom pandemije novog koronavirusa (SARS-CoV-2) i čimbenici vezani uz uspješnost provedbe online nastave. U: A. Bogdan i suradnici (Ur.) Koronavirus i mentalno zdravlje: psihološki aspekti, savjeti i preporuke (str.273-279). Zagreb: Hrvatska psihološka komora.
  2. Šlibar, Barbara; Zlatić, Luka; Begičević Ređep, Nina ethical and privacy issues of learning analytics in higher education // ICERI2021 Proceedings Online Conference: IATED Academy, 2021. str. 3064-3074 doi:10.21125/iceri.2021.0761
  3. Zlatić, Luka; Šlibar, Barbara; Begičević Ređep, Nina Decision Making Styles in Higher Education Institutions: Systematic Literature Review // Proceedings of the 44th International Convention on Information and Communication Technology, Electronics and Microelectronics MIPRO 2021 / Skala, Karolj (ur.). Opatija: Croatian Society for Information, Communication and Electronic Technology – MIPRO, 2021. str. 884-890
  4. 2021. – danas - HRZZ projekt: "HELA - Podizanje zrelosti visokih učilišta za implementaciju analitika učenja“ – član istraživačke skupine
  5. 2020. – 2021. - CARNET projekt: “e-Škole: Razvoj sustava digitalno zrelih škola (II. faza; projekt B)” – projektni asistent

Zadnji puta izmijenjeno: Wednesday, 16. February 2022., 22:04