Društveni mediji u e-učenju

Društveni mediji u e-učenju


Osnovne informacije:

Status: izborni predmet (predavanja 10 sati + seminari 8 sati + e-učenje 12 sati)

Semestar: 2. semestar

Nastavnici:

Nositelji:

izv.prof.dr.sc. Tihomir Orehovački

Suradnici:

doc.dr.sc. Snježana Babić

Sadržaj predmeta:

Cilj kolegija je omogućiti studentima stjecanje specifičnih znanja, vještina i kompetencija iz područja primjene različitih vrsta društvenih medija u svrhu interakcije, oblikovanja, integracije, publiciranja i razmjene obrazovnih artefakata te izrade i vrednovanja obrazovnih e-aktivnosti. Kolegij je sačinjen od sljedećih tematskih cjelina: evolucija društvenih medija u e-obrazovanju, pozitivni i negativni aspekti primjene društvenih medija u e-obrazovanju, oblikovanje pedagoškog okvira razvoja obrazovnih e-aktivnosti i artefakata primjenom društvenih medija, taksonomija društvenih medija, vrednovanje obrazovnih ekosustava, e-aktivnosti i artefakata nastalih primjenom društvenih medija, provedba istraživanja iz područja primjene društvenih medija u obrazovnom kontekstu i izrada vlastitih e-aktivnosti i artefakata u obrazovnom ekosustavu primjenom društvenih medija.

Ishodi učenja predmeta:

  • objasniti temeljne koncepte društvenih medija i njihovih primjena u e-obrazovanju
  • primijeniti odgovarajuće modele instrukcijskog dizajna i teorije učenja za izradu obrazovnih e-aktivnosti u svrhu aktivnog e-učenja
  • identificirati prednosti upotrebe pojedinih vrsta društvenih medija za provedbu obrazovnih e-aktivnosti
  • primijeniti različite vrste društvenih medija u svrhu oblikovanja obrazovnih e-aktivnosti i artefakata
  • primijeniti modele, metode i mjerne instrumente za vrednovanje obrazovnih e-aktivnosti i artefakta
  • oblikovati istraživački nacrt i provesti istraživanje iz područja primjene društvenih medija u e-obrazovanju
  • analizirati i interpretirati rezultate provedenog istraživanja iz područja primjene društvenih medija u e-obrazovanju

NASTAVNICI


Tihomir Orehovački

izv.prof.dr.sc. Tihomir Orehovački

Fakultet informatike u Puli
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Životopis

Tihomir Orehovački je izvanredni profesor na Fakultetu informatike Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli. Diplomirao je i doktorirao na Fakultetu organizacije i informatike u Varaždinu Sveučilišta u Zagrebu. Bio je suorganizator radionica i webinara u sklopu kojih je održao predavanja na temu primjene društvenih medija u obrazovanju. Vršio je dužnost evaluatora tečaja e-učenja na projektu Hrvatske akademske i istraživačke mreže. Sudjelovao je u provedbi istraživačkih aktivnosti na nekoliko projekata iz područja e-učenja. Njegovi istraživački interesi obuhvaćaju vrednovanje kvalitete, upotrebljivosti, korisničkog iskustva, prihvaćanja i uspjeha programskih proizvoda. Autor je više od 120 znanstvenih i stručnih radova. Recenzirao je preko 190 radova za međunarodne znanstvene konferencije, časopise i knjige. Dobitnik je sljedećih nagrada i priznanja iz područja e-učenja: The EUNIS Dørup E-learning Award 2011, Nagrada za uporabu društvenog softvera u e-kolegiju na Sveučilištu u Zagrebu za akademsku godinu 2010./2011. i EUNIS Congress 2010 Commended Paper. Član je sljedećih međunarodnih strukovnih udruženja: Association for Computing Machinery, European University Information Systems E-Learning Task Force, Institute of Electrical and Electronics Engineers i International Society for Web Engineering.

Radovi iz područja e-učenja (do 5 najvažnijih)

  1. Orehovački, Tihomir; Babić, Snježana; Etinger, Darko. Perceived Quality of Software Used for Distance Learning During COVID-19 Pandemic. Proceedings of the 44th International Convention on Information and Communication Technology, Electronics and Microelectronics, pp. 856-861. IEEE, Opatija (2021)
  2. Orehovački, Tihomir. Evaluating the Interplay of User Experience Facets in the Context of Social Web Applications. Proceedings of the 9th International Conference on Software and Information Engineering, pp.73-78. ACM, Kairo (2020)
  3. Orehovački, Tihomir. Evaluating the Quality of Social Web Applications Using the LSP Method. International Journal of Emerging Technologies in Learning, vol. 10, no. 15, pp. 55-68 (2020)
  4. Orehovački, Tihomir; Etinger, Darko; Babić, Snježana. Modelling an interplay of adoption determinants with respect to social Web applications used in massive online open courses. Universal Access in the Information Society, vol. 18, no. 3, pp. 469-487 (2019)
  5. Orehovački, Tihomir; Babić, Snježana. Identifying the Relevance of Quality Dimensions Contributing to Universal Access of Social Web Applications for Collaborative Writing on Mobile Devices: An Empirical Study. Universal Access in the Information Society, vol. 17, no. 3, pp. 453-473 (2018)

Snježana Babić

doc.dr.sc. Snježana Babić

Fakultet informatike u Puli
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Životopis

Snježana Babić doktorirala je 2016. godine na Fakultetu organizacije i informatike u području prihvaćanja e-učenja i kompetencija za njegovo korištenje u visokoškolskom okruženju. Prethodno, 1993. godine, stekla je akademski stupanj profesorice matematike i informatike na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Rijeci, zatim 2006. godine stječe diplomu E-learning Tutor nakon pohađanja jednogodišnjeg programa razvijenog u suradnji CARNET-a i Sveučilišta British Columbia iz Kanade. Radila je trinaest godina kao nastavnica informatike u srednješkolskom te od 1. listopada 2006. do danas je radila u svojstvu asistentice, predavačice i više predavačice te docentice u visokoškolskom obrazovnom sustavu. Educirala je obrazovne djelatnike za primjenu e-učenja na svim razinama. Sudjelovala je na više stručnih i jednom znanstvenom projektu iz područja e-učenja. Kao (ko)autor, napisala 68 stručnih i znanstvenih radova. Recenzirala je veći broj stručnih i znanstvenih radova te je mentorirala više stručnih i diplomskih radova studenata na veleučilišnoj i sveučilišnoj razini u području e-učenja. Članica je Hrvatske udruge za informacijsku, komunikacijsku i elektroničku tehnologiju (MIPRO) i jedna od voditelja sekcije Računala u obrazovanju, članica i dopredsjednica je udruge Društva kibernetičara Rijeka. Dobitnica je nagrade za nesebičan trud i doprinos tehničkoj kulturi Grada Rijeke 2014. godine u području promoviranja algoritamskog načina razmišljanja i ranog učenja programiranja podrškom metode Mema. Područja interesa: prihvaćanje inovacija i IKT, online kompetencije, online učenje i poučavanje, e-obrazovanje, interakcija čovjeka i stroja, IKT i društvo, rano učenje programiranja podrškom metode Mema.

Radovi iz područja e-učenja (do 5 najvažnijih)

  1. Babić, S., Činitelji nastavničkoga prihvaćanja e-učenja i kompetencije za njegovu primjenu na visokoškolskim ustanovama (Doktorski rad, Fakultet organizacije i informatike Varaždin, Sveučilište u Zagrebu), 2016.
  2. Orehovački, T., Babić, S.; Etinger, D., Determining the Relevance of Quality Dimensions Concerning Video Conferencing Applications Used in Educational Ecosystem // Proceedings of the 4th International Conference on Human Systems Engineering and Design (IHSED), 2021.
  3. Orehovački, T., Etinger, D.; Babić, S., Modelling an interplay of adoption determinants with respect to social Web applications used in massive online open courses // Universal Access in the Information Society, 18, 3; 469-487 doi:10.1007/s10209-019-00673-y, 2019.
  4. Orehovački, T., Babić, S., Measuring Hedonic and Content Quality of Social Networking Sites Used in Interactive Learning Ecosystems // Proceedings of the 6th International Conference on Learning and Collaboration Technologies (LCT 2019): Ubiquitous and Virtual Environments for Learning and Collaboration, Held as Part of the 21st International Conference on Human-Computer Interaction (HCI International 2019), Part II, Lecture Notes in Computer Science (LNCS, volume 11591) / Zaphiris, Panayiotis ; Ioannou, Panayiotis (ur.). Cham: Springer Nature Switzerland AG, str. 110-121 doi:10.1007/978-3-030-21817-1_9, 2019.
  5. Orehovački, T., Babić, S., Etinger, D., Identifying Relevance of Security, Privacy, Trust, and Adoption Dimensions Concerning Cloud Computing Applications Employed in Educational Settings // Proceedings of the AHFE 2017 International Conference on Human Factors in Cybersecurity, Advances in Intelligent Systems and Computing (AISC, volume 593) / Nicholson, Denise (ur.).Cham: Springer International Publishing AG, 2018. str. 308-320 doi:10.1007/978-3-319-60585-2_29, 2018.

Zadnji puta izmijenjeno: Thursday, 17. February 2022., 10:37