Upravljanje projektima u e-učenju
Upravljanje projektima u e-učenju
Osnovne informacije:
Status: izborni predmet (predavanja 10 sati + seminari 8 sati + e-učenje 12 sati)
Semestar: 2. semestar
Nastavnici:
Nositelji:
doc.dr.sc. Katarina Pažur Aničić
Suradnici:
Dragana Kupres
Barbi Svetec, mag. educ. philol. croat., mag. educ. philol. angl.
Sadržaj predmeta:
Ishodi učenja predmeta ostvarivat će se kroz individualni i timski rad na konkretnim primjerima iz područja upravljanja domaćim i međunarodnim (EU) projektima s naglaskom na projektne cikluse u području e-učenja. Pri tome će timovi suradnički raditi na pojedinim elementima prijave projekta uz upotrebu metoda prikladnih za planiranje i vođenje razvojnih projekata, a analizirat će i upravljanje projektom e-učenja u međunarodnom okruženju. Studenti će timski raditi na studiji predizvodljivosti i studiji izvodljivosti projekta e-učenja, a prolazit će se i ostale faze projektnog ciklusa vođenja, završetka i evaluacije projekta. Studenti će kroz istraživanje literature i studije slučaja analizirati specifičnosti znanstvenih, razvojnih i stručnih projekata, a u timu izraditi i prezentirati prijavu projekta iz područja e-učenja.
Ishodi učenja predmeta:
- planirati poduhvate u području e-učenja koristeći prednosti projektnog pristupa uvođenju i unapređenju e-učenja
- razlikovati pojedine vrsta nacionalnih i EU programa i fondova pogodne za projekte e-učenja u obrazovnom i poslovnom okruženju
- izraditi prijavu razvojnog projekta e-učenja u obrazovnom ili poslovnom okruženju prema zahtjevima programa, fonda ili institucije primjenom metoda upravljanja projektima, istraživačkih metoda te prikladnih programskih alata
- izraditi financijski plan i plan upravljanja rizicima na projektu iz područja e-učenja
- izraditi marketinški plan i plan diseminacije projekta iz područja e-učenja
- izraditi studiju predizvodljivosti i studiju izvodljivosti projekta iz područja e-učenja u obrazovnom ili poslovnom kontekstu
- analizirati donošenje pravovaljanih i pravovremenih odluka u pojedinim fazama projektnog ciklusa
- vrednovati projekt e-učenja temeljem zadanih kriterija
NASTAVNICI
prof.dr.sc. Blaženka Divjak
Fakultet organizacije i informatike
Sveučilište u Zagrebu
Životopis
Blaženka Divjak redovita je profesorica u trajnom zvanju iz područja prirodnih znanosti, polje matematika i znanstvena savjetnica iz područja društvenih znanosti, polje informacijskih i komunikacijskih znanosti na Fakultetu organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu. Područja njezinog interesa su diferencijalna geometrija, matematička edukacija, strateško planiranje u visokom obrazovanju, e-učenje, analitike učenja, upravljanje međunarodnim projektima te primjena matematičkih metoda u odlučivanju. Autorica je oko 100 znanstvenih radova, a na dvadesetak znanstvenih i stručnih konferencija bila je pozvana predavačica. Od 2017. do 2020. bila je ministrica znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske, a od 2010. do 2014. prorektorica za studente i studije Sveučilišta u Zagrebu. Vodila je 15-ak nacionalnih i međunarodnih znanstvenih i razvojnih projekata na razini projekta/radnog paketa (zProjekti, NZZ, HRZZ, Tempus, FP7, ESF, IPA, LLP, Eureka, Erasmus itd.), a sudjelovala u još 20-ak projekata kao istraživač/suradnik. Trenutno vodi ERASMUS+ projekt RAPIDE: Relevant assessment and pedagogies for inclusive digital education. Ističe se i projekt Razvoj metodološkog okvira za strateško odlučivanje u visokom obrazovanju - primjer implementacije otvorenog učenja i učenja na daljinu - HigherDecision (2015-2019) koji je financirala Hrvatska zaklada za znanost. Pod njezinim mentorstvom izrađeno je deset doktorskih disertacija.
Radovi iz područja e-učenja (do 5 najvažnijih)
- Divjak B, Rienties B, Iniesto F, Vondra P., Žižak M. (2022). Flipped classrooms in higher education during the COVID-19 pandemic: findings and future research recommendations. International Journal of Educational Technology in Higher Education. DOI: 10.1186/s41239-021-00316-4. To be published in Feb 2022.
- Svetec B., Divjak B. (2021). Emergency Responses to the COVID-19 Crisis in Education: A Shift from Chaos to Complexity. Lessons from a Pandemic for the Future of the Education / European Distance and E-Learning Network Proceedings. Online: European Distance and E-learning Network, pp. 513-523 doi:10.38069/edenconf-2021-ac0051
- Pažur Aničić K, Divjak B. (2020) Maturity Model for Supporting Graduates' Early Careers Within Higher Education Institutions. SAGE Open 10(1).
- Kadoić N, Divjak B, Begičević Ređep N. (2019). Integrating the DEMATEL with the analytic network process for effective decision-making. Central European Journal of Operations Research. 27(3). Pp. 653-678.
- Bralić A., Divjak B. (2018) Integrating MOOCs in traditionally taught courses: achieving learning outcomes with blended learning. International Journal of Educational Technology in Higher Education 15 (1), 2.
doc.dr.sc. Katarina Pažur Aničić
Fakultet organizacije i informatike
Sveučilište u Zagrebu
Životopis
Katarina Pažur Aničić je docentica na Fakultetu organizacije i informatike (FOI) Sveučilišta u Zagrebu, te voditeljica Centra za podršku studentima i razvoj karijera. Sunositeljica je predmeta Upravljanje projektnim ciklusom na diplomskom studiju Ekonomika poduzetništva (DS EP) te suradnica na kolegijima IT menadžement (DS EP) i Upravljanje informatičkim uslugama (preddiplomski studij Informacijski i poslovni sustavi). Sudjelovala je kao suradnik/istraživač u 10-ak nacionalnih i međunarodnih znanstvenih i stručnih projekata (HRZZ, FP7, IPA, ESF, Erasmus+). Nekoliko projekata vezano je uz područje e-učenja, među kojima se ističe Razvoj metodološkog okvira za strateško odlučivanje u visokom obrazovanju - primjer implementacije otvorenog učenja i učenja na daljinu - HigherDecision (2015-2019) u kojem je sudjelovala kao istraživačica, a koji je financirala Hrvatska zaklada za znanost. Trenutno vodi ESF projekt Study4Career: Razvoj cjelovite podrške ranom razvoju karijera studenata Fakulteta organizacije i informatike kojem je FOI nositelj. Autorica je 30-ak znanstvenih i stručnih publikacija, te dobitnica nagrade za najbolju mladu znanstvenicu na FOI-ju 2017. godine.
Radovi iz područja e-učenja (do 5 najvažnijih)
- Češković, Karla; Pažur Aničić, Katarina: Using Lean Principles in IT Project Management as a Response to Market Needs – Case Study of Croatian IT Companies, 31th Central European Conference on Information and Intelligent Systems (CECIIS)
- Pažur Aničić, Katarina; Bušelić, Vjeran: Importance of Generic skills of ICT Graduates - Employers, Teaching Staff and Students Perspective, IEEE Transactions on Education, 64(3) (2021)
- Pažur Aničić, Katarina; Divjak, Blaženka: Maturity Model for Supporting Graduates’ Early Careers Within Higher Education Institutions, SAGE Open, 10 (2020), 1; 1-14
- Pažur Aničić; Katarina: What can we learn from student qualitative feedback? Using students’ end of course reflections for course evaluation and improvement, ICERI2019 Proceedings, Seville, SPAIN: IATED Academy, 2019. str. 9504-9513
- Pažur Aničić, Katarina; Mekovec, Renata: Prototype testing: implementation and analysis of student self-assessment and peer-assessment, Proceedings of INTED2019 Conference, Valencia, Spain, 2019. str. 3164-3172
Barbi Svetec, mag. educ. philol. croat., mag. educ. philol. angl.
Fakultet organizacije i informatike
Sveučilište u Zagrebu
Životopis
Barbi Svetec zaposlena je u Centru za međunarodne projekte te je studentica doktorskog studija Informacijske znanosti na Fakultetu organizacije i informatike. U svojem istraživačkom radu bavi se temama vezanim uz e-učenje (poput dizajna učenja i inovativnih pedagogija) i sudjeluje na povezanim projektima, uključujući Erasmus+ projekt RAPIDE – Relevant assessment and pedagogies for inclusive digital education. Ima sedmogodišnje iskustvo rada u Ministarstvu znanosti i obrazovanja (2014.-2021.), koje između ostalog obuhvaća strateško planiranje u obrazovanju i upravljanje projektima (uključujući ESF i Erasmus+), s naglaskom na osiguravanju kvalitete visokog obrazovanja, kvalifikacijskim okvirima i europskoj suradnji u obrazovanju. Radila je u Stalnom predstavništvu RH pri EU u Bruxellesu (2019.-2020.), a za vrijeme predsjedanja RH Vijećem EU-a bila je supredsjedateljica Odbora za obrazovanje Vijeća EU-a. Završila je nastavničke smjerove diplomskih studija anglistike i kroatistike na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, slijedom čega je radila i u nastavi engleskog jezika.
Radovi iz područja e-učenja (do 5 najvažnijih)
- Svetec B., Divjak B. (2021). Emergency Responses to the COVID-19 Crisis in Education: A Shift from Chaos to Complexity. Lessons from a Pandemic for the Future of the Education / European Distance and E-Learning Network Proceedings. Online: European Distance and E-learning Network, pp. 513-523 doi:10.38069/edenconf-2021-ac0051