Nastavnička potpora u e-učenju

Nastavnička potpora u e-učenju


Osnovne informacije:

Status: obavezni predmet (predavanja 10 sati + seminari 8 sati + e-učenje 12 sati)

Semestar: 2. semestar

Nastavnici:

Nositelji:

prof.dr.sc. Violeta Vidaček-Hainš

Suradnici:

doc.dr.sc. Bojan Žugec

Jasminka Maravić

Sadržaj predmeta:

Uvodne definicije pojmova. Formuliranje ciljeva idejnog prijedloga programa. Načini poučavanja i komunikacijske vještine. Uvažavanje različitosti u okviru koncepta šireg pristupa obrazovanju. Mehanizmi prilagodne virtualnog obrazovnog okruženja osobama s invalidtetom i zdravstvenim ograničenjima. Grupna dinamika timova u virtualnom okruženju. Iskustvo vođenja konstruktivce diskusije. Vrste podrške tijekom procesa e-učenja: Neakademska i akademska podrška polaznicima; Umrežavanje i podrška šire. Povezanost osobina ličnosti u skladu s višefaktorskim modelima sa stilovima i modelima učenja.

Ishodi učenja predmeta:

  • Analizirati čimbenike poticajnog virtualnog okruženja za učenje
  • Razumjeti ulogu tutoriranja u virtualnom okruženju te ovladati vještinama njene primjene
  • Razviti mehanizme aktivne prilagodbe na različitost ovisno o čimbenicima virtualnog okruženja i sudionika (npr. osobe s invalditetom)
  • Razvijati specifične osobne i socijalne kompetencije za kvalitetno komuniciranje u virtualnom okruženju
  • Razvijati mehanizme potpore e-učenju u kontekstu informacijska pismenosti
  • Izraditi projektni zadatak u realnom poslovnom okruženju u suradnji sa članovima tima
  • Samostalno kreirati okruženje koje omogućava proaktivnu komunikaciju
  • Ovladati osnovnim principima dinamike grupe i savladati vještine vođenja kreativne diskusije u radnim timovima

NASTAVNICI


Violeta Vidaček Hainš

prof.dr.sc. Violeta Vidaček Hainš

Fakultet organizacije i informatike
Sveučilište u Zagrebu

Životopis

Violeta Vidaček Hainš, profesorica je na Fakultetu organizacije i informatike u Varaždinu Sveučilišta u Zagrebu; komunikologinja i psihologinja. Bavi se područjem interpersonalne i interkulturalne komunikacije. Objavila je 90-tak znanstvenih i stručnih radova u međunarodnim publikacijama te nekoliko poglavlja u knjigama. Gostujuća je predavačica na Sveučilištima u Europi i SAD-u. Sudjeluje na većem broju nacionalnih i međunarodnih projekata. Prezentirala je na međunarodnim konferencijama diljem svijeta. Predsjednica je Nadzornog odbora Hrvatske psihološke komore, članica Povjerenstva za ravnopravnost spolova Varaždinske županije, Programskog odbora konferencije CECIIS, časopisa IJEES, a radi i kao recenzentica na više međunarodnih znanstvenih časopisa i konferencija. U suradnji s partnerskim Sveučilištima u SAD-u, kontinuirano organizira studenske simpozije u Varaždinu i Americi. Vodi Ured za studente s invaliditetom i koordinira volonterske projekte na Fakultetu. Radi na popularizaciji znanosti s djecom predškolske i rane školske dobi.

Radovi iz područja e-učenja (do 5 najvažnijih)

  1. Kozina, I., Vidacek Hains, V. (2021). Determining Motivation and Stress among High School Students. 66th International Scientific Conference on Economic and Social Development Book of Proceedings. Rabat, MA, 61-66.
  2. Vidaček Hainš, V., Kućar, M., Kovačić, R. (2020). Student Social Media Usage and its Relation to Free-recall Memory Tasks. Proceedings of the 43rd Jubilee International Convention MIPRO, Opatija, RH, 816-822
  3. Karuovic, D., Tasic, I., Szabo, C., Vidacek Hains, V., Namestovski, Z., Kocaleva, M., Glusac, D., Milanov, D. (2019). Influence of Student Computer Literacy on Qualifications for Creating Virtual Learning Environments. Proceedings of the International Convention MIPRO, Opatija, RH, 1863-1867
  4. Hajdin, G., Vidaček Hainš, V., Oreški, D. (2018). The Impact of Teaching Scenarios on Student Perception of Teaching. EDULEARN18: 10th International Conference on Education and New Learning Technologies / Palma, Mallorca, E, 3305-3313
  5. Vidaček-Hainš, V., Štaba, A.M. (2017). Education and Employment for Students from under-represented groups supported with Information and Communication technology // Book of Proceedings, 19th International Scientific Conference on Economic and Social Development ESD Conference, Melbourne, AUS, 258-267

Bojan Žugec

doc.dr.sc. Bojan Žugec

Fakultet organizacije i informatike
Sveučilište u Zagrebu

Životopis

Bojan Žugec, docent je na Fakultetu organizacije i informatike u Varaždinu. Diplomirao je matematiku na PMF – Matematičkom odjelu Sveučilišta u Zagrebu na smjeru primijenjena matematika i na smjeru profesor matematike, da bi kasnije na istom Fakultetu 2014. godine doktorirao u grani primijenjena matematika i matematičko modeliranje. Dobitnik je nagrade za najboljeg mladog znanstvenika na Fakultetu organizacije i informatike 2014. godine, a iste je godine dobio i nagradu Rotary kluba za najbolji doktorski rad. Niz godina je kao vanjski suradnik CARNET-a tutorirao na E-learning akademiji. Kao član tima, dobitnik je i Nagrade za najbolji e-kolegij „Matematika 2“ na Sveučilištu u Zagrebu za akademsku godinu 2008./2009. Sudjelovao je na projektima: Projekt e-škole: Uspostava sustava digitalno zrelih škola (faza II), Hrvatska akademska istraživačka mreža, 2019.-2022., Erasmus+ projekt: AMED- Advancing higher education in Maldives through E- Learning Development, Sveučilište u Zagrebu, Fakultet organizacije i informatike, 2019.-2022., Erasmus+ projekt: KyrMedu - Advancing University Education in Biomedical Engineering and Health Management in Kyrgyzstan, 2015-2019. te Projekt e-Škole – Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot projekt)", 2016.-2018.

Radovi iz područja e-učenja (do 5 najvažnijih)

  1. N. Begičević Ređep, I. Balaban, B. Žugec, ''Assessing digital maturity of schools: framework and instrument'', Technology Pedagogy and Education, 30 (2021), 5; 643-658
  2. B. Žugec, I. Balaban, B. Divjak, '' The development of an instrument for assessing digital maturity of schools'', Proceedings of EDULEARN18 Conference, Palma de Mallorca, (2018) 8557-8565
  3. B. Žugec, "Effective use of e-learning in teaching mathematics in higher education environment (2000-2010)", 16th Scientific-Professional Colloquium on Geometry and Graphics, međunarodni znanstveno-stručni kolokvij, Baška, 09.–13.09.2012.
  4. B. Divjak, Z. Erjavec, M. Jakuš, B. Žugec, When technology influence learning?, The 3rd International Scientific Colloquium "MATHEMATICS AND CHILDREN" (2011), 92 – 99.

Jasminka Maravić

Jasminka Maravić

CARNET

Životopis

Jasminka Maravić djelatnica je u CARNET-ovog Odjela za podršku obrazovanju u kojem se od 2003. godine bavi upotrebom i uvođenjem informacijsko-komunikacijske tehnologije u nastavu. Završila je pedagogiju na Filozofskom fakultetu i sociologiju na Hrvatskim studijima Sveučilišta u Zagrebu, a trenutno pohađa poslijediplomski studij Društvo znanja i prijenos informacija. Sudjelovala je u nizu projekata, a neki od najznačajnijih su E-learning akademija, Portal za škole, Referalni centri za e-obrazovanje. Trenutačno je aktivno angažirana u projektu „e-Škole: uspostava sustava digitalno zrelih škola (pilot projekt)“. U svom radu stekla je bogato iskustvo s e-učenjem, ponajviše kroz tutoriranje online programa E-learning akademije, pohađanje radionica i online tečajeva te sudjelovanje na domaćim i međunarodnim konferencijama. Autorica je stručnih i znanstvenih radova s područja obrazovanja i informacijskih znanosti.

Radovi iz područja e-učenja (do 5 najvažnijih)

  1. Rutten, Nico; van Joolingen, Wouter R.; Haverkamp-Hermans, Gerdi G. N.; Bogner, Franz X.; Kretschmer, Thomas; Stracke, Christian M.; Lameras, Petros; Chioccariello, Augusto; Doran, Rosa; Tiemann, Rüdiger; Kastrinogiannis, Timotheos; Maravic, Jasminka; Crotty, Yvonne; Kelly, Claire; Markaki, Vassiliki; Lazoudis, Angelos; Koivula, Jani; Polymatidis, Dimitris: A Narrative Approach to Studying the Diversification of Inquiry Learning across Instructional Settings. International Journal of Education and Development using Information and Communication Technology, v11 n2 p184-228 2015. http://ijedict.dec.uwi.edu/include/getdoc.php?id=6466&article=1966&mode=pdf
  2. Vuk Koračak, B., Maravić, J. Podrška polaznicima E-learning akademije: alati za komunikaciju i kolaboraciju. Case 18, 2006.
  3. Kupres, D., Maravić, J. Prema spremnosti strukovnih škola za e-učenje. CUC 2012
  4. Maravić, J., Quien, M. Metodika u fokusu tehnologije: digitalni scenariji istraživačkog učenja. CUC 2015. URL: https://radovi2015.cuc.carnet.hr/modules/request.php?module=oc_program&action=view.php&a=&id=57&type=4
  5. Bilić Meštrić, K., Tingle, J. Hribar, M, Maravić, J. Transition of Primary and Secondary Education in Croatia to Online Schooling: Challenges and New Insights. European Distance and E-learning Network. Conference Proceedings, 2020. URL: https://www.eden-online.org/proc-2485/index.php/PROC/article/view/1753

Zadnji puta izmijenjeno: Tuesday, 15. February 2022., 09:10