Strategija i upravljanje e-učenjem
Strategija i upravljanje e-učenjem
Osnovne informacije:
Status: obavezni predmet (predavanja 10 sati + seminari 8 sati + e-učenje 12 sati)
Semestar: 2. semestar
Nastavnici:
Nositelji:
prof.dr.sc. Nina Begičević Ređep
Suradnici:
Barbi Svetec, mag. educ. philol. croat., mag. educ. philol. angl.
Sadržaj predmeta:
Ishodi učenja predmeta ostvarivat će se kroz studije slučaja analize spremnosti sustava za uvođenje e-učenja, suradnički rad na analizi problema odlučivanja, pripremu strateških ciljeva i alternativa upotrebom prikladnih metodologija, metoda i tehnika za strateško odlučivanje i donošenje odluka o e-učenju u obrazovnim i poslovnim okruženjima. Polaznici će raditi u timovima na izradi strateškog i akcijskog plana uvođenja i unapređenja e-učenja te na praćenju i vrednovanju primjene akcijskog i strateškog plana na konkretnim primjerima iz obrazovne i poslovne prakse.
Ishodi učenja predmeta:
- prikupiti i analizirati podatke (uključujući analitike učenja) kao podlogu za strateške promjene u organizaciji e-učenja
- analizirati spremnost sustava ili organizacije za uvođenje e-učenja (e-spremnost)
- primijeniti metode individualnog i grupnog odlučivanja u postupku pripreme i provedbe strateškog plana za uvođenje e-učenja
- pripremiti, analizirati i vrednovati strateški plan uvođenja e-učenja u obrazovnu organizaciju ili poslovni sustav
- izraditi akcijski plan uvođenja e-učenja u obrazovnu organizaciju ili poslovni sustav te procijeniti resurse potrebne za njegovo provođenje
- pripremiti i organizirati istraživanje iz područja e-učenja te analizirati prikupljene podatke
- pratiti i vrednovati primjenu strategije i akcijskog plana e-učenja
- voditi interdisciplinarni tim za pripremu, uvođenje i podršku implementaciji strategije e-učenja
NASTAVNICI
prof.dr.sc. Blaženka Divjak
Fakultet organizacije i informatike
Sveučilište u Zagrebu
Životopis
Blaženka Divjak redovita je profesorica u trajnom zvanju iz područja prirodnih znanosti, polje matematika i znanstvena savjetnica iz područja društvenih znanosti, polje informacijskih i komunikacijskih znanosti na Fakultetu organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu. Područja njezinog interesa su diferencijalna geometrija, matematička edukacija, strateško planiranje u visokom obrazovanju, e-učenje, analitike učenja, upravljanje međunarodnim projektima te primjena matematičkih metoda u odlučivanju. Autorica je oko 100 znanstvenih radova, a na dvadesetak znanstvenih i stručnih konferencija bila je pozvana predavačica. Od 2017. do 2020. bila je ministrica znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske, a od 2010. do 2014. prorektorica za studente i studije Sveučilišta u Zagrebu. Vodila je 15-ak nacionalnih i međunarodnih znanstvenih i razvojnih projekata na razini projekta/radnog paketa (zProjekti, NZZ, HRZZ, Tempus, FP7, ESF, IPA, LLP, Eureka, Erasmus itd.), a sudjelovala u još 20-ak projekata kao istraživač/suradnik. Trenutno vodi ERASMUS+ projekt RAPIDE: Relevant assessment and pedagogies for inclusive digital education. Ističe se i projekt Razvoj metodološkog okvira za strateško odlučivanje u visokom obrazovanju - primjer implementacije otvorenog učenja i učenja na daljinu - HigherDecision (2015-2019) koji je financirala Hrvatska zaklada za znanost. Pod njezinim mentorstvom izrađeno je deset doktorskih disertacija.
Radovi iz područja e-učenja (do 5 najvažnijih)
- Divjak B, Rienties B, Iniesto F, Vondra P., Žižak M. (2022). Flipped classrooms in higher education during the COVID-19 pandemic: findings and future research recommendations. International Journal of Educational Technology in Higher Education. DOI: 10.1186/s41239-021-00316-4. To be published in Feb 2022.
- Svetec B., Divjak B. (2021). Emergency Responses to the COVID-19 Crisis in Education: A Shift from Chaos to Complexity. Lessons from a Pandemic for the Future of the Education / European Distance and E-Learning Network Proceedings. Online: European Distance and E-learning Network, pp. 513-523 doi:10.38069/edenconf-2021-ac0051
- Pažur Aničić K, Divjak B. (2020) Maturity Model for Supporting Graduates' Early Careers Within Higher Education Institutions. SAGE Open 10(1).
- Kadoić N, Divjak B, Begičević Ređep N. (2019). Integrating the DEMATEL with the analytic network process for effective decision-making. Central European Journal of Operations Research. 27(3). Pp. 653-678.
- Bralić A., Divjak B. (2018) Integrating MOOCs in traditionally taught courses: achieving learning outcomes with blended learning. International Journal of Educational Technology in Higher Education 15 (1), 2.
prof.dr.sc. Nina Begičević Ređep
Fakultet organizacije i informatike
Sveučilište u Zagrebu
Životopis
Nina Begičević Ređep je redovita profesorica u području društvenih znanosti, polje informacijske i komunikacijske znanosti na Fakultetu organizacije i informatike (FOI) Sveučilišta u Zagrebu. Područja njenog interesa su poslovno odlučivanje i teorija odlučivanja, metode za višekriterijsko odlučivanje, strateško planiranje i odlučivanje u visokom obrazovanju, digitalna zrelost i e-učenje. Autorica je više od osamdeset znanstvenih radova te suautorica sveučilišnog udžbenika Poslovno odlučivanje te više poglavlja knjiga. Od 2011. do 2015. bila je prodekanica za poslovanje FOI-ja, te nakon toga prodekanica za znanstveno-istraživački rad FOI-ja do 2019. Od listopada 2019. obnaša funkciju dekanice FOI-ja. Bila je stipendistica američke Vlade te se usavršavala na University of Pittsburgh – Katz Graduate School of Business pod mentorstvom profesora Thomasa Saatya. Sudjelovala je kao istraživačica/suradnica na više od petnaest znanstvenih i razvojnih projekata (Horizon 2020, INTERREG, Erasmus, HRZZ, Tempus, ESF, IPA, EUREKA i dr.). Trenutno vodi projekt Hrvatske zaklade za znanost pod nazivom Podizanje zrelosti visokih učilišta za implementaciju analitika učenja (HELA) (2021-2025) te koordinira timom FOI-ja na ESF projektu B e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola. Vodi Laboratorij za strateško planiranje i odlučivanje na FOI-ju.
Radovi iz područja e-učenja (do 5 najvažnijih)
- Begičević Ređep, Nina; Balaban, Igor; Žugec, Bojan (2021). Assessing digital maturity of schools: framework and instrument. Technology Pedagogy and Education, pp.643-658, https://doi.org/10.1080/1475939X.2021.1944291
- Šlibar, Barbara; Oreški, Dijana; Begičević Ređep, Nina (2021). Importance of the Open Data Assessment: An Insight Into the (Meta) Data Quality Dimensions. SAGE Open, 11 (2021), 2; 1-18 doi:10.1177/21582440211023178
- Maček, D., Magdalenić, I., Begičević Ređep, N. (2021). A Model for the Evaluation of Critical IT Systems Using Multicriteria Decision-Making with Elements for Risk Assessment, Mathematics 9(9), 1045; https://doi.org/10.3390/math9091045
- Begičević Ređep, N., Balaban, I., Žugec, B., Klačmer Čalopa, M., Divjak, B. (2019). Framework for digitally mature schools, European Journal of Open, Distance and E-Learning (EURODL) 2019.
- Kadoić N, Divjak B, Begičević Ređep N. (2019). Integrating the DEMATEL with the analytic network process for effective decision-making. Central European Journal of Operations Research. 27(3). Pp. 653-678.
doc.dr.sc. Nikola Kadoić
Fakultet organizacije i informatike
Sveučilište u Zagrebu
Životopis
Nikola Kadoić je docent na Sveučilištu u Zagrebu Fakultetu organizacije i informatike u području društvenih znanosti, polje informatika. Zajedno s nositeljima kolegija Poslovno odlučivanje 2012. godine dobio je Drugu nagradu za najbolji e-kolegij. 2018. godine dobitnik je EDEN Young Scholar nagrade za znanstveni rad i postignuća u domeni e-učenja. Suautor je nekoliko radova u području e-učenja te je suradnik na nekoliko projekata vezanih uz e-učenje. Do sada je održao tridesetak radionica na različite teme u području e-učenja (instrukcijski dizajn, izrada e-predmeta na trećoj razini primjene e-učenja, analiza potreba polaznika u svrhu oblikovanja okružja e-kolegija i ispitivanje zadovoljstva korisnika izvedenim e-kolegijem, provjere znanja online). Sudjelovao na projektima: Interni projekt FOI-a e-PITUP, HRZZ projekt Razvoj metodološkog okvira za strateško odlučivanje u visokom obrazovanju - primjer implementacije otvorenog učenja i učenja na daljinu, Erasmus+ projekt Relevant assessment and pedagogies for inclusive digital education, HRZZ projekt SIMON: Inteligentni sustav za automatsku selekciju algoritama strojnog učenja u društvenim znanostima te HRZZ projekt Podizanje zrelosti visokih učilišta za implementaciju analitika učenja.
Radovi iz područja e-učenja (do 5 najvažnijih)
- Kadoić, Nikola; Oreški, Dijana; Learning analytics of YouTube videos linked to LMS Moodle // MIPRO 2021 - proceedings / Skala, Karolj (ur.). Opatija: Croatian Society for Information, Communication and Electronic Technology – MIPRO, 2021. str. 622-627
- Divjak, Blaženka; Kadoić, Nikola; Žugec, Bojan; The Use of Decision-Making Methods to Ensure Assessment Validity // 2021 IEEE Technology & Engineering Management Conference - Europe (TEMSCON-EUR) (TEMSCON-EUR 2021) Virtual conference, 2021. str. 386-391
- Kadoić, Nikola; Šlibar, Barbara; Increasing the Learning Efficiency in Decision- Making Field using the Workshop Activity in Moodle // Proceedings of the 43rd International Convention on Information and Communication Technology, Electronics and Microelectronics MIPRO 2020 / Skala, Karolj (ur.). Opatija: Croatian Society for Information, Communication and Electronic Technology – MIPRO, 2020. str. 677-682 doi:10.23919/MIPRO48935.2020.9245132
- Oreški, Dijana; Kadoić, Nikola; Analysis of ICT students' LMS engagement and sucess // Economic and Social Development 35th International Scientific Conference on Economic and Social Development – "Sustainability from an Economic and Social Perspective" - Book of Proceedings / Ribeiro, Humberto ; Naletina, Dora ; da Silva, Ana Lorga (ur.). Lisabon: Varazdin Development and Entrepreneurship Agency, Varazdin, Croatia and partner institutions, 2018. str. 434-442
- Đurek, Valentina; Begičević Ređep, Nina; Kadoić, Nikola; Methodology for Developing Digital Maturity Model of Higher Education Institutions // Journal of Computers (JCP), 14 (2018), 4; 247-256 doi:10.17706/jcp.14.4.247-256
Barbi Svetec, mag. educ. philol. croat., mag. educ. philol. angl.
Fakultet organizacije i informatike
Sveučilište u Zagrebu
Životopis
Barbi Svetec zaposlena je u Centru za međunarodne projekte te je studentica doktorskog studija Informacijske znanosti na Fakultetu organizacije i informatike. U svojem istraživačkom radu bavi se temama vezanim uz e-učenje (poput dizajna učenja i inovativnih pedagogija) i sudjeluje na povezanim projektima, uključujući Erasmus+ projekt RAPIDE – Relevant assessment and pedagogies for inclusive digital education. Ima sedmogodišnje iskustvo rada u Ministarstvu znanosti i obrazovanja (2014.-2021.), koje između ostalog obuhvaća strateško planiranje u obrazovanju i upravljanje projektima (uključujući ESF i Erasmus+), s naglaskom na osiguravanju kvalitete visokog obrazovanja, kvalifikacijskim okvirima i europskoj suradnji u obrazovanju. Radila je u Stalnom predstavništvu RH pri EU u Bruxellesu (2019.-2020.), a za vrijeme predsjedanja RH Vijećem EU-a bila je supredsjedateljica Odbora za obrazovanje Vijeća EU-a. Završila je nastavničke smjerove diplomskih studija anglistike i kroatistike na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, slijedom čega je radila i u nastavi engleskog jezika.
Radovi iz područja e-učenja (do 5 najvažnijih)
- Svetec B., Divjak B. (2021). Emergency Responses to the COVID-19 Crisis in Education: A Shift from Chaos to Complexity. Lessons from a Pandemic for the Future of the Education / European Distance and E-Learning Network Proceedings. Online: European Distance and E-learning Network, pp. 513-523 doi:10.38069/edenconf-2021-ac0051