Strategija i upravljanje e-učenjem

Strategija i upravljanje e-učenjem


Osnovne informacije:

Status: obavezni predmet (predavanja 10 sati + seminari 8 sati + e-učenje 12 sati)

Semestar: 2. semestar

Nastavnici:

Nositelji:

prof.dr.sc. Blaženka Divjak

prof.dr.sc. Nina Begičević Ređep

Suradnici:

doc.dr.sc. Nikola Kadoić

Barbi Svetec, mag. educ. philol. croat., mag. educ. philol. angl.

Sadržaj predmeta:

Ishodi učenja predmeta ostvarivat će se kroz studije slučaja analize spremnosti sustava za uvođenje e-učenja, suradnički rad na analizi problema odlučivanja, pripremu strateških ciljeva i alternativa upotrebom prikladnih metodologija, metoda i tehnika za strateško odlučivanje i donošenje odluka o e-učenju u obrazovnim i poslovnim okruženjima. Polaznici će raditi u timovima na izradi strateškog i akcijskog plana uvođenja i unapređenja e-učenja te na praćenju i vrednovanju primjene akcijskog i strateškog plana na konkretnim primjerima iz obrazovne i poslovne prakse.

Ishodi učenja predmeta:

  • prikupiti i analizirati podatke (uključujući analitike učenja) kao podlogu za strateške promjene u organizaciji e-učenja
  • analizirati spremnost sustava ili organizacije za uvođenje e-učenja (e-spremnost)
  • primijeniti metode individualnog i grupnog odlučivanja u postupku pripreme i provedbe strateškog plana za uvođenje e-učenja
  • pripremiti, analizirati i vrednovati strateški plan uvođenja e-učenja u obrazovnu organizaciju ili poslovni sustav
  • izraditi akcijski plan uvođenja e-učenja u obrazovnu organizaciju ili poslovni sustav te procijeniti resurse potrebne za njegovo provođenje
  • pripremiti i organizirati istraživanje iz područja e-učenja te analizirati prikupljene podatke
  • pratiti i vrednovati primjenu strategije i akcijskog plana e-učenja
  • voditi interdisciplinarni tim za pripremu, uvođenje i podršku implementaciji strategije e-učenja

NASTAVNICI


Blaženka Divjak

prof.dr.sc. Blaženka Divjak

Fakultet organizacije i informatike
Sveučilište u Zagrebu

Životopis

Blaženka Divjak redovita je profesorica u trajnom zvanju iz područja prirodnih znanosti, polje matematika i znanstvena savjetnica iz područja društvenih znanosti, polje informacijskih i komunikacijskih znanosti na Fakultetu organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu. Područja njezinog interesa su diferencijalna geometrija, matematička edukacija, strateško planiranje u visokom obrazovanju, e-učenje, analitike učenja, upravljanje međunarodnim projektima te primjena matematičkih metoda u odlučivanju. Autorica je oko 100  znanstvenih radova, a na dvadesetak znanstvenih i stručnih konferencija bila je pozvana predavačica. Od 2017. do 2020. bila je ministrica znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske, a od 2010. do 2014. prorektorica za studente i studije Sveučilišta u Zagrebu. Vodila je 15-ak nacionalnih i međunarodnih znanstvenih i razvojnih projekata na razini projekta/radnog paketa (zProjekti, NZZ, HRZZ, Tempus, FP7, ESF, IPA, LLP, Eureka, Erasmus itd.), a sudjelovala u još 20-ak projekata kao istraživač/suradnik. Trenutno vodi ERASMUS+ projekt RAPIDE: Relevant assessment and pedagogies for inclusive digital education. Ističe se i projekt Razvoj metodološkog okvira za strateško odlučivanje u visokom obrazovanju - primjer implementacije otvorenog učenja i učenja na daljinu - HigherDecision (2015-2019) koji je financirala Hrvatska zaklada za znanost. Pod njezinim mentorstvom izrađeno je deset doktorskih disertacija. 

Radovi iz područja e-učenja (do 5 najvažnijih)

  1. Divjak B, Rienties B, Iniesto F, Vondra P., Žižak M. (2022). Flipped classrooms in higher education during the COVID-19 pandemic: findings and future research recommendations. International Journal of Educational Technology in Higher Education. DOI: 10.1186/s41239-021-00316-4. To be published in Feb 2022.
  2. Svetec B., Divjak B. (2021). Emergency Responses to the COVID-19 Crisis in Education: A Shift from Chaos to Complexity. Lessons from a Pandemic for the Future of the Education / European Distance and E-Learning Network Proceedings. Online: European Distance and E-learning Network, pp. 513-523 doi:10.38069/edenconf-2021-ac0051
  3. Pažur Aničić K, Divjak B. (2020) Maturity Model for Supporting Graduates' Early Careers Within Higher Education Institutions. SAGE Open 10(1).
  4. Kadoić N, Divjak B, Begičević Ređep N. (2019). Integrating the DEMATEL with the analytic network process for effective decision-making. Central European Journal of Operations Research. 27(3). Pp. 653-678.
  5. Bralić A., Divjak B. (2018) Integrating MOOCs in traditionally taught courses: achieving learning outcomes with blended learning. International Journal of Educational Technology in Higher Education 15 (1), 2.

Nina Begičević Ređep

prof.dr.sc. Nina Begičević Ređep

Fakultet organizacije i informatike
Sveučilište u Zagrebu

Životopis

Nina Begičević Ređep je redovita profesorica u području društvenih znanosti, polje informacijske i komunikacijske znanosti na Fakultetu organizacije i informatike (FOI) Sveučilišta u Zagrebu. Područja njenog interesa su poslovno odlučivanje i teorija odlučivanja, metode za višekriterijsko odlučivanje, strateško planiranje i odlučivanje u visokom obrazovanju, digitalna zrelost i e-učenje. Autorica je više od osamdeset znanstvenih radova te suautorica sveučilišnog udžbenika Poslovno odlučivanje te više poglavlja knjiga. Od 2011. do 2015. bila je prodekanica za poslovanje FOI-ja, te nakon toga prodekanica za znanstveno-istraživački rad FOI-ja do 2019. Od listopada 2019. obnaša funkciju dekanice FOI-ja. Bila je stipendistica američke Vlade te se usavršavala na University of Pittsburgh – Katz Graduate School of Business pod mentorstvom profesora Thomasa Saatya. Sudjelovala je kao istraživačica/suradnica na više od petnaest znanstvenih i razvojnih projekata (Horizon 2020, INTERREG, Erasmus, HRZZ, Tempus, ESF, IPA, EUREKA i dr.). Trenutno vodi projekt Hrvatske zaklade za znanost pod nazivom Podizanje zrelosti visokih učilišta za implementaciju analitika učenja (HELA) (2021-2025) te koordinira timom FOI-ja na ESF projektu B e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola. Vodi Laboratorij za strateško planiranje i odlučivanje na FOI-ju.

Radovi iz područja e-učenja (do 5 najvažnijih)

  1. Begičević Ređep, Nina; Balaban, Igor; Žugec, Bojan (2021). Assessing digital maturity of schools: framework and instrument. Technology Pedagogy and Education, pp.643-658, https://doi.org/10.1080/1475939X.2021.1944291
  2. Šlibar, Barbara; Oreški, Dijana; Begičević Ređep, Nina (2021). Importance of the Open Data Assessment: An Insight Into the (Meta) Data Quality Dimensions. SAGE Open, 11 (2021), 2; 1-18 doi:10.1177/21582440211023178
  3. Maček, D., Magdalenić, I., Begičević Ređep, N. (2021). A Model for the Evaluation of Critical IT Systems Using Multicriteria Decision-Making with Elements for Risk Assessment, Mathematics 9(9), 1045; https://doi.org/10.3390/math9091045
  4. Begičević Ređep, N., Balaban, I., Žugec, B., Klačmer Čalopa, M., Divjak, B. (2019). Framework for digitally mature schools, European Journal of Open, Distance and E-Learning (EURODL) 2019.
  5. Kadoić N, Divjak B, Begičević Ređep N. (2019). Integrating the DEMATEL with the analytic network process for effective decision-making. Central European Journal of Operations Research. 27(3). Pp. 653-678.

Nikola Kadoić

doc.dr.sc. Nikola Kadoić

Fakultet organizacije i informatike
Sveučilište u Zagrebu

Životopis

Nikola Kadoić je docent na Sveučilištu u Zagrebu Fakultetu organizacije i informatike u području društvenih znanosti, polje informatika. Zajedno s nositeljima kolegija Poslovno odlučivanje 2012. godine dobio je Drugu nagradu za najbolji e-kolegij. 2018. godine dobitnik je EDEN Young Scholar nagrade za znanstveni rad i postignuća u domeni e-učenja. Suautor je nekoliko radova u području e-učenja te je suradnik na nekoliko projekata vezanih uz e-učenje. Do sada je održao tridesetak radionica na različite teme u području e-učenja (instrukcijski dizajn, izrada e-predmeta na trećoj razini primjene e-učenja, analiza potreba polaznika u svrhu oblikovanja okružja e-kolegija i ispitivanje zadovoljstva korisnika izvedenim e-kolegijem, provjere znanja online). Sudjelovao na projektima: Interni projekt FOI-a e-PITUP, HRZZ projekt Razvoj metodološkog okvira za strateško odlučivanje u visokom obrazovanju - primjer implementacije otvorenog učenja i učenja na daljinu, Erasmus+ projekt Relevant assessment and pedagogies for inclusive digital education, HRZZ projekt SIMON: Inteligentni sustav za automatsku selekciju algoritama strojnog učenja u društvenim znanostima te HRZZ projekt Podizanje zrelosti visokih učilišta za implementaciju analitika učenja.

Radovi iz područja e-učenja (do 5 najvažnijih)

  1. Kadoić, Nikola; Oreški, Dijana; Learning analytics of YouTube videos linked to LMS Moodle // MIPRO 2021 - proceedings / Skala, Karolj (ur.). Opatija: Croatian Society for Information, Communication and Electronic Technology – MIPRO, 2021. str. 622-627
  2. Divjak, Blaženka; Kadoić, Nikola; Žugec, Bojan; The Use of Decision-Making Methods to Ensure Assessment Validity // 2021 IEEE Technology & Engineering Management Conference - Europe (TEMSCON-EUR) (TEMSCON-EUR 2021) Virtual conference, 2021. str. 386-391
  3. Kadoić, Nikola; Šlibar, Barbara; Increasing the Learning Efficiency in Decision- Making Field using the Workshop Activity in Moodle // Proceedings of the 43rd International Convention on Information and Communication Technology, Electronics and Microelectronics MIPRO 2020 / Skala, Karolj (ur.). Opatija: Croatian Society for Information, Communication and Electronic Technology – MIPRO, 2020. str. 677-682 doi:10.23919/MIPRO48935.2020.9245132
  4. Oreški, Dijana; Kadoić, Nikola; Analysis of ICT students' LMS engagement and sucess // Economic and Social Development 35th International Scientific Conference on Economic and Social Development – "Sustainability from an Economic and Social Perspective" - Book of Proceedings / Ribeiro, Humberto ; Naletina, Dora ; da Silva, Ana Lorga (ur.). Lisabon: Varazdin Development and Entrepreneurship Agency, Varazdin, Croatia and partner institutions, 2018. str. 434-442
  5. Đurek, Valentina; Begičević Ređep, Nina; Kadoić, Nikola; Methodology for Developing Digital Maturity Model of Higher Education Institutions // Journal of Computers (JCP), 14 (2018), 4; 247-256 doi:10.17706/jcp.14.4.247-256

Barbi Svetec

Barbi Svetec, mag. educ. philol. croat., mag. educ. philol. angl.

Fakultet organizacije i informatike
Sveučilište u Zagrebu

Životopis

Barbi Svetec zaposlena je u Centru za međunarodne projekte te je studentica doktorskog studija Informacijske znanosti na Fakultetu organizacije i informatike. U svojem istraživačkom radu bavi se temama vezanim uz e-učenje (poput dizajna učenja i inovativnih pedagogija) i sudjeluje na povezanim projektima, uključujući Erasmus+ projekt RAPIDE – Relevant assessment and pedagogies for inclusive digital education. Ima sedmogodišnje iskustvo rada u Ministarstvu znanosti i obrazovanja (2014.-2021.), koje između ostalog obuhvaća strateško planiranje u obrazovanju i upravljanje projektima (uključujući ESF i Erasmus+), s naglaskom na osiguravanju kvalitete visokog obrazovanja, kvalifikacijskim okvirima i europskoj suradnji u obrazovanju. Radila je u Stalnom predstavništvu RH pri EU u Bruxellesu (2019.-2020.), a za vrijeme predsjedanja RH Vijećem EU-a bila je supredsjedateljica Odbora za obrazovanje Vijeća EU-a. Završila je nastavničke smjerove diplomskih studija anglistike i kroatistike na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, slijedom čega je radila i u nastavi engleskog jezika.

Radovi iz područja e-učenja (do 5 najvažnijih)

  1. Svetec B., Divjak B. (2021). Emergency Responses to the COVID-19 Crisis in Education: A Shift from Chaos to Complexity. Lessons from a Pandemic for the Future of the Education / European Distance and E-Learning Network Proceedings. Online: European Distance and E-learning Network, pp. 513-523 doi:10.38069/edenconf-2021-ac0051

Zadnji puta izmijenjeno: Wednesday, 16. February 2022., 13:48