Digitalni repozitoriji

Digitalni repozitoriji


Osnovne informacije:

Status: izborni predmet (predavanja 15 sati + seminari 15 sati)

Semestar: 1. semestar

Nastavnici:

Nositelji:

prof.dr.sc. Mihaela Banek Zorica

Suradnici:

Jasmin Klindžić, prof.

Sadržaj predmeta:

Znanstveno komuniciranje i njegov razvoj. Znanstveno objavljivanje. Vrednovanje znanstvenih radova. Otvoreni pristup digitalnim informacijskim izvorima. E-znanost. E-infrastruktura za podršku e-znanosti. Digitalni repozitorij – temeljni pojmovi. Oblikovanje digitalnih zbirki u digitalnim repozitorijima. Digitalizacija sadržaja za pohranu u digitalnim repozitorijima. Selekcija sadržaja za pohranu u digitalnim repozitorijima. Metapodaci u digitalnim repozitorijima. Formati sadržaja u digitalnim repozitorijima. Dugoročno očuvanje znanstvenih radova. Skrb o podacima znanstvenih istraživanja. Upravljanje digitalnim repozitorijima.

Ishodi učenja predmeta:

  • identificirati i nabrojati glavne karakteristike sustava znanstvenog komuniciranja
  • nabrojati načela funkcioniranja e-znanosti za potrebe organiziranja istraživanja
  • demonstrirati poznavanje načela rada digitalnog repozitorija i njegovu ulogu u svrhu njihove primjene u znanosti i obrazovanju
  • primijeniti načela otvorenog pristupa informacijskim izvorima u organizaciji znanstvenih sadržaja u digitalnoj okolini
  • odabrati građu za pohranu u digitalnom repozitoriju
  • organizirati građu u digitalnom repozitoriju
  • nabrojati segmente upravljanja digitalnim repozitorijom

NASTAVNICI


Mihaela Banek Zorica

prof.dr.sc. Mihaela Banek Zorica

Filozofski fakultet
Sveučilište u Zagrebu

Životopis

Mihaela Banek Zorica je redoviti profesor na Odsjeku za informacijske i komunikacijske znanosti Filozofskog fakulteta u Zagrebu. Doktorirala je u području informacijskih znanosti obranivši rad pod naslovom „Sustavi za upravljanje obrazovnim materijalom u elektroničkom okruženju“ na Sveučilištu u Zagrebu. Tijekom svoje znanstvene karijere kontinuirano se bavi pitanjima e-obrazovanja sudjelujući na nizu međunarodnih i nacionalnih konferencija i skupova u vidu autora znanstvenih radova, recenzenta i člana organizacijskog ili programskog odbora. Surađuje i na nacionalnim i međunarodnim projektima vezanim uz problematiku e-obrazovanja. Sudjelovala je na nacionalnim projektima „Organizacija, upravljanje i razmjena znanja u elektroničkom obrazovnom okruženju“ i „Organizacija informacija i znanja u elektroničkom obrazovnom okruženju“. Na međunarodnoj razini bila je koordinator ERASMUS IP-a pod nazivom „Information and communication technology in supporting the educational process“(2011. godine) dok je od 2021. godine voditeljica Erasmus+ projekta „DIGITOOLS – Innovative Tools for Enhancing E-Learning Solutions in Universities“ (RH sudjeluje kao partner).
Predstojnica je katedre za Medije i komunikologiju na Odsjeku za informacijske i komunikacijske znanosti Filozofskog fakulteta u Zagrebu te predstavnica za e-Učenje Filozofskog fakulteta pri Centru za e-učenje (SRCE). Bila je članica radne skupine za obrazovne sadržaje Digitalnog akademskog arhiva i repozitorija RH (2017.-2019.g). Predaje na preddiplomskom, diplomskom i doktorskom studiju kolegije vezane uz organizaciju znanja, školske knjižnice, medijsku i informacijsku pismenost te e-učenje. Godine 2010. dobitnica je dviju nagrada: „Nagrade za uporabu društvenog softvera u e-kolegiju“ Sveučilišta u Zagrebu, te međunarodne nagrade s područja školskog - „The IASL School Librarianship Award“ (International Association of School Librarianship).

Radovi iz područja e-učenja (do 5 najvažnijih)

  1. Klindžić, Jasmin; Banek Zorica, Mihaela; Lasić- Lazić, Jadranka. Implementing learning analytics in a massive open online course for language learning // 14th international technology, education and development conference (INTED2020) / Chova, LG ; Martinez, AL ; Torres, IC (ur.). Valencia, Spain: iated-int assoc technology education & development, 2020. str. 7211-7217
  2. Klindžić, Jasmin; Lasić-Lazić, Jadranka; Banek Zorica, Mihaela; Abramović, Mirjana. Training the educators - case study from the ministry of interior, Republic Of Croatia // EDULEARN19 proceedings / Chova, LG ; Martinez, AL ; Torres, IC (ur.). Palma, Španjolska, 2019. str. 7273-7277
  3. Špiranec, Sonja; Banek Zorica, Mihaela; Kos, Denis. Information literacy in participatory environments: the turn towards a critical literacy perspective // Journal of documentation, 72 (2016), 2; 247-264
  4. Banek Zorica, Mihaela. E-učenje temeljeno na objektima učenja // Informacijska tehnologija u obrazovanju / Lasić-Lazić, Jadranka (ur.). Zagreb: Zavod za informacijske studije Odsjeka za informacijske i komunikacijske znanosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2014. str. 33-59
  5. Banek Zorica, Mihaela. Edutainment at the higher education as an element for the learning success // EDULEARN14 Proceedings / Gómez Chova, L. López Martínez, A. Candel Torres, I. (ur.). Barcelona: IATED Academy, 2014. str. 4089-4097

Jasmin Klindžić

Jasmin Klindžić, prof.

Filozofski fakultet
Sveučilište u Zagrebu

Životopis

Jasmin Klindžić voditelj je Centra za potporu e-učenju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Kao tehnički voditelj implementirao je sljedeće sustave za e-učenje: sustav učenja na daljinu Omega (Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2004. godine), sustav učenja na daljinu BISER (Filozofski fakultet Sveučilišta u Sarajevu, BiH, 2009. godine), sustav učenja na daljinu DUEL (Sveučilište u Dubrovniku, 2009. godine), sustave učenja na daljinu Delta i e-obrazovanje (Ministarstvo unutarnjih poslova RH, 2014. i 2017. godine). Voditelj implementacije 2 masovna otvorena online tečaja (MOOC) za učenje hrvatskog jezika: "Otvoreni e-tečaj hrvatskog jezika A1" (2017. godine) i "Otvoreni e-tečaj hrvatskog jezika A2" (2018. godine) s više od 7500 polaznika. Tehnički voditelj implementacije videkonferencijskog sustava BigBlueButton na razini Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu (preko 43.000 snimaka online predavanja 2020. i 2021. godine). Voditelj prevoditeljskog tima za sučelje programskog rješenja MOODLE od 2005. godine. Quality assurance (QA) tester za MOODLE od 2012. godine. Jedan od organizatora "MoodleMoot Hrvatska", korisničke konferencije o programskom rješenju MOODLE (koja se održava od 2011. godine). Sudjelovao je kao član i stručnjak za e-učenje u radu većeg broja znanstvenih i međunarodnih projekata, izdvojeno: projekt MZT “Organizacija informacija i znanja u elektroničkom obrazovnom okruženju”, ERASMUS IP „Information and communication technology in supporting the educational process“, Erasmus+ projekt "STEM in Heritage Sciences - HERISTEM", Erasmus+ projekt „DIGITOOLS – Innovative Tools for Enhancing E-Learning Solutions in Universities“, itd. Izvođač predmeta "Elektronička obrazovna okruženja" (od ak. god. 2020/21.) na diplomskom studiju Informacijskih i komunikacijskih znanosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.

Radovi iz područja e-učenja (do 5 najvažnijih)

  1. Klindžić, Jasmin; Banek Zorica, Mihaela; Lasić- Lazić, Jadranka. Implementing learning analytics in a massive open online course for language learning // 14th international technology, education and development conference (INTED2020) / Chova, LG ; Martinez, AL ; Torres, IC (ur.). Valencia, Spain: iated-int assoc technology education & development, 2020. str. 7211-7217
  2. Klindžić, Jasmin; Lasić-Lazić, Jadranka; Banek Zorica, Mihaela; Abramović, Mirjana. Training the educators - case study from the ministry of interior, Republic Of Croatia // EDULEARN19 proceedings / Chova, LG ; Martinez, AL ; Torres, IC (ur.). Palma, Španjolska, 2019. str. 7273-7277
  3. Klindžić, Jasmin; Radobolja, Tona. Priručnik za korištenje sustava učenja na daljinu Omega za nastavnike. Zagreb: FF-press, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015
  4. Klindžić, Jasmin; Lasić-Lazić, Jadranka; Banek Zorica, Mihaela; Perković, Maja. We Can Do It: Mass Training Undergraduates In Learning Management System Usage // EDULEARN19 Proceedings / Chova, LG ; Martinez, AL ; Torres, IC (ur.). Palma, Španjolska, 2019. str. 4375-4381
  5. Klindžić, Jasmin; Banek Zorica, Mihaela; Lazić, Nikolaj. Sustav učenja na daljinu Omega: prvo desetljeće // Informacijska tehnologija u obrazovanju / Lasić-Lazić, Jadranka (ur.). Zagreb: Zavod za informacijske studije Odsjeka za informacijske i komunikacijske znanosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2014. str. 59-77

Zadnji puta izmijenjeno: Friday, 18. February 2022., 08:31